Hvem har brug for en 800 hestes stationcar? Ingen! Men G-Power har haft fingerne i Mercedes E63 S – og vi elsker resultatet.
Mange vil nok genkende tyske G-Power for deres bedrifter under hjelmene på moderne BMW’er, men tunerne fra Brunsbüttel kan også en ting eller 800 med trepunkts-stjernen fra Stuttgart, der i forvejen har fået hjælp af AMG i Affalterbach.
Det seneste uhyre fra G-Power er nemlig baseret på den forrige generation af Mercedes E63 S AMG. Sådan en sag yder normalt 603 hestekræfter fra en fire liters biturbo-V8’er. Men G-Power mener, at der er plads til 800 hestekræfter og hele 1.000 newtonmeter under den lange kølerhjelm.
LÆS OGSÅ: Slut med burnouts – Næste Mercedes AMG E63 får kun firehjulstræk
For at nå dertil har G-Power erstattet den originale motorstyrring med en egetudviklet programmering. Dertil kommer markant større turboladere og et komplet udstødningssystem i rustfrit stål.
KOSTER KASSEN
Vil man som E63 S-ejer ikke have hele herligheden på én gang, kan delene købes som separate komponenter. Men det koster knaster. Eksempelvis har den hidsige motorsoftware en startpris på 2.437 euro. Turboerne koster fra 5.000 europæriske spir, mens udstødningen i sig selv løber op i 3. 866 euro.
Så kan man lige så godt tage hele pakken med det samme, og håbe slutseddelen viser lidt ‘mængderabat’.
HURTIGT BRUGTE BAGDÆK
Udover motoropgraderingerne har G-Power udviklet nye, 20″ hjul specielt til den vilde E-Klasse. Og selvom bagdækkene skal måles i 285/25, skal ejerne nok regne med hyppig udskiftning, hvis højrefoden sidder bare lidt løst. Lad os være ærlige – det gør altid i en bil med 800 hk.
Hele G-Power-pakken til Mercedes E63 S løber op i over 20.000 euro. Til gengæld de få heldige den heftigeste Mercer i miles omkreds!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af E63 S a la G-Power.