Den vejer 950 kilo, har 650 hestekræfter og fire cylindre med mega-meget ladetryk
En Audi R8 hænger uløseligt sammen med otte eller ti-cylindrede motor. Eller gør den nu også det?
Dette hillclimb-monster – hvem har i øvrigt lige set en superbil fra Audi som hillclimb-racer før – har nemlig hele fire cylindre mindre end selv den mindste R8’er af fabrikken.
LÆS OGSÅ: LEGO bygger Bugatti Chrion i 1:1 – tophastighed 20 km/t
Men teknikken bliver i familen. Motoren er nemlig konstrueret af en to liters TFSI-blok og topstykket fra en Volkswagen Golf Mk.III GTI. Sammensmeltningen fodres af en Garret-turbolader med to bars ladetryk.
Lyden er langt fra de glorværdige V8-og V10-toner, men når der hældes racefuel i tanken, yder den noget specielle konstruktion 650 hestekræfter.
Og ja, motoren ligger stadig midt i bilen.