Hos Ford, der sidste år kunne fejre 120 år jubilæum, sadler man nu om i forsøget på at kapre Teslas kunder.
Ford er et bilmærke i krise. Det amerikanske mærke skal spare op mod 2 milliarder dollar svarende til 14 milliarder kroner.
Alligevel mener Ford sig nu i stand til at slås mod Tesla. I hvert fald bebuder mærkets administrerende direktør Jim Farley, at Ford nu vil fokusere på billigere elbiler for at få en større del af markedet.
Det skriver CNN.
Og ikke bare skal Ford kunne konkurrere med Tesla. Man vil også gå efter de ofte endnu billigere alternativer fra Kina, lyder det.
LÆS OGSÅ: Audi i flammer: “Der røg lige for 180.000 kroner”
– Vi udviklede et super ‘Skunk Works’-team til at skabe en billig elbil-platform. Det var en lille gruppe, nogle af de bedste EV-ingeniører i verden, og det var adskilt fra Fords moderskib, fortæller direktøren.
Fords ryk på elbilfronten kommer efter, at det har vist sig at mærkets kunder ikke gider betale mere for en elbil med Ford-logo.
Meget lidt er i øvrigt offentlig kendt om arbejdsgruppen der lige nu koncentrerer sig om at udvikle billigere elbiler. Men det er sluppet ud, at et af medlemmerne er Alan Clarke, som tidligere har arbejdet for Tesla i 12 år.