Hvis du synes, den nye GT500 er vild, så er denne Ford Mustang decideret vanvittig
Basisbilen er godt nok en sjette generations Ford Mustang GT, men her hører ligehederne med fabriksbilen også op.
Den fem-liters suger-V8’er har nemlig fået selskab af en 2,65-liters kompressor. Desuden har alt fra indsprøjtningsdyser til luftindtag og motorstyringen fået sig en ordentlig overhaling.
Læg dertil et speciallavet udstødningssystem med friere gennemstrømning og ingen katalysatorer. Alt i alt giver det 1.005 hestekræfter på krumtappen de optimale arbejdsbetingelser.
ÅRETS JULEGAVE: SPAR 40% PÅ BILLETTEN TIL AUTO SHOW – KLIK HER!
Det er 245 hestekræfter mere end den 5,2-liters kompressor-V8 i den nye Mustang GT500 har.
Når hypperne i det sorte bæst er sendt gennem gear-og drivlinje, er der i alt 834 hestekræfter og 973 newtonmeter, som baghjulene kan sende direkte i asfalten. Hvis bilen altså kunne stå fast. Selv med 315 millimeter på bagdækkene ligner det noget af en udfordring at få speederen til at lave andet end røgsignaler ud af dækkene.
Også selvom bilen med en modificeret GT350-undervogn er smidt længere mod asfalten ned normalt.
Bæst.