Hvis du kan ‘nøjes’ med fire cylindre, har Manhart noget – der kan få dig til at glemme – at M135i ikke er en rigtig M-BMW.
Den hedder godt nok M135i. Men den lille BMW har lige så lidt at gøre M-divisionen, som Audis S-Line har at gøre med RS-modellerne. Når det så er sagt, kan du faktisk godt have det sjovt med bare fire cylindre.
Især fordi M135i fra fabrikken har firehjulstræk, og Manhart har leveret yderligere 44 hestekræfter. Alt sammen takket være en optimeret motorstyring. Men det er ikke alt. Med et sænkningskit fra H&R er BMW’en kommet 25,4 millimeter tættere på asfalten.
Dermed er der lige plads til 235/30-hjulene, som er svøbt om 20″ Manhart GTS-hjulene hele vejen rundt. Hjul der minder meget om dem, vi kender fra den større M4 GTS. Nye og større bremser er også en del af pakken. Altså hvis du vil betale for det.
Desværre siger Manhart ikke noget om hvor meget. Men se lige på den lille lommeraket. Den ser ikke ligefrem billig ud. Noget andet er, at du selv skal skaffe basisbilen først. I Danmark koster M135i fra 749.000 kr.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen