Annonce:

5 grunde til at den nye Nissan Qashqai kan blive et stort hit

Den ligger i toppen af de danske salgslister รฅr efter รฅr. Nu kommer dansker-darlingen i en helt ny udgave med masser af udstyr, elektrificerede motorer og bedre plads. Sig goddag til den helt nye Nissan Qashqai i 2021-trim. Her er 5 grunde til, at den nok skal hitte stort.

Tilbage i 2007 lancerede Nissan en sรฅkaldt crossover, som i bilverdenen er en blanding af en almindelig personbil og en SUV. Navnet var Nissan Qashqai, og du kender uden tvivl den hรธjbenede japaner, da der i dag kรธrer sindssygt mange pรฅ isรฆr de danske veje.

Der er nemlig solgt knap 50.000 styk i Danmark siden introduktionen i 2007. Populariteten har vรฆret sรฅ stor, at Nissan Qashqai for et par รฅr siden var den suverรฆnt mest solgte bil i Danmark.

Og nu forsรธger Nissan at vinde danskernes hjerter med en helt ny version. Den tredje generation af Nissan Qashqai.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Boosted har vรฆret i udlandet for at prรธve den nye model, inden den lander hos de danske forhandlere henover sommeren 2021. Herunder fรฅr du 5 รฅrsager til, at bilen med det spรธjse efternavn โ€“ efter vores mening โ€“ nok skal blive et hit.

1: Fรฆtter Hรธjben er stadig sindssygt populรฆr

Ny Nissan Qashqai test
Crosssover/SUV-trenden ser ikke ud til at blive mindre i fremtiden. I skrivende stund er otte ud af 20 af de mest solgte biler fra januar til maj 2021 hรธjbenede modeller som Qashqai, X1, T-Cross osv.

Sรฅ at introducere en ny og forbedret udgave af en i forvejen populรฆr crossover er ikke noget dumt trรฆk af Nissan. Og nรฅr designet endda ser rigtig skarpt ud, er vi ikke i tvivl om, at tredje generation nok skal blive en eftertragtet vare.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

2: Mild hybrid og kommende e-power

Ny Nissan Qashqai test
Qashqai gรฅr fra benzin- og dieselmotorer til udelukkende to forskellige drivliner med elektrificering i mindre og stรธrre grad. I fรธrste omgang en mild hybrid med 1,3-liters benzinmotor med enten 140 hk eller 158 hk. Mild hybrid betyder, at en lille elmotor pรฅ 6 Nm giver et lille boost ved acceleration.

Senere kommer en sรฅkaldt e-power-udgave med 190 hk. Det er en eldrevet bil med en lille forbrรฆndingsmotor, som skal producere strรธm til batteriet. I princippet super smart, da du fรฅr elbilens fordele med lavt stรธjniveau og hurtig og smooth acceleration โ€“ men med en forbrรฆndingsmotor i ryggen, sรฅ du ikke skal holde og lade i lang tid.


3: Kraftigt lรธft i kabinen

Ny Nissan Qashqai test
Nissan har formรฅet at lave en lidt stรธrre kabine, men uden af gรธre bilens ydre dimensioner stรธrre. Et vigtigt element, da mange af de solgte biler jo bruges som familiebiler โ€“ og her er det bare fedt med god plads. Ogsรฅ bagagerummet er vokset med 74 liter.

Hele kabinen har fรฅet et lรธft i kvalitet, og Nissan har givet bilen lรฆkre sรฆder, en stor skรฆrm i midten og fuldt digital instrumentering. Og selv den billigste variant, Visia, har udstyr som adaptiv fartpilot, parkeringssensor, nรธdbremse, lane departure warning, rear cross traffic alert og meget andet.

4: Fed pakke med 20โ€ณ fรฆlge

Ny Nissan Qashqai test
Nissan har forstรฅet, at selvom vi kรธrer familiebil proppet med bรธrn, hunde, Netto-poser og meget andet knald, sรฅ mรฅ det jo gerne stadig se godt ud. Derfor kan du til den nye Qashqai tilkรธbe en sรฆrlig pakke, som vi hermed har dรธbt Boosted-pakken.

Pakken indeholder et sรฆt 20โ€ณ fรฆlge, som passer kanon til bilen. Desuden fรฅr du den bedre multilinkaffjedring i stedet for torsionsophรฆng. Og det fede er, at hele svineriet fรฅr du for 3.300 kr. Det er jo seriรธst billigt. Du kan ikke engang kรธbe fire 20โ€ณ dรฆk i fornuftig kvalitet for den pris.

Annonce:

5: Qashqai kรธrer godt!

Ny Nissan Qashqai test
Nissan fortรฆller os, at de har gjort meget ud af at skabe en bil, der bรฅde har god plads og er proppet med teknik, men som ogsรฅ kรธrer godt. Og det gรธr den faktisk. Du fรธler dig godt tilpas bag rattet, og den 158 hestes mild hybrid-drivline med Xtronic-automatgear giver fine accelerationer uden for meget stรธj.

Vi prรธvede ogsรฅ den lille 140 hestes version med manuelt gearkasse, men den skal du ikke kรธbe. Kort og godt. Den fรธles simpelthen for slรธv. Isรฆr ved lave omdrejninger, hvor det fรธles, som om den er ved at gรฅ i stรฅ, selvom du trรฆder speederen helt i gulvet.

Annoncer:
Responsiv Iframe

Hvad koster den?

Ny Nissan Qashqai test

MHEV 140 6M/T

  • Visia 274.980 kr.
  • Acenta 303.180 kr.
  • N-Connecta 319.480 kr.
  • Tekna 352.580 kr.

MHEV 158 Xtronic

  • Premiere Edition 358.890 kr.
  • Acenta 331.490 kr.
  • N-Connecta 347.890 kr.
  • Tekna 383.890 kr.
  • Tekna+ 399.980 kr.
  • 4WD opgradering 35.000 kr.

Lรฆs mere pรฅ www.nissan.dk

Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: boosted@boosted.dk

Lรฆs flere artikler efter annoncerne:

Kasper Erling
Kasper Erling
Kasper Erling er redaktionschef og medejer af Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 20 รฅr. Email: ke@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Lรฆs ogsรฅ

Populรฆre

Fรฅ vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Fรฅ gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populรฆre artikler

Lรฆs ogsรฅ