At Mercedes lægger V8’eren i graven, når det kommer til den vildeste C-Klasse, ligger nu fast. Men…
Helt skidt bliver det nu ikke med halvt så mange cylindre og elektrisk hjælp. I hvert fald ikke på papiret. For hvad den mægtige Mercer afgjort kommer til at mangle i lyd, forsøger folkene på fabrikken i Affalterbach at opveje med antallet af hestekræfter.
Således ventes det, at den kommende C63 vil veje tæt på 2 tons, hvilket er et kvart ton mere end den nuværende model, før den fylde med ekstraudstyr. Men bilen får 550 hestekræfter og 800 newtonmeter fra en 2-liters, firecylindrede benziner.
Præcis samme motor som i forvejen er verdens kraftigste af sin art. Nemlig den der ligger mellem forhjulene på A45 AMG.
LÆS OGSÅ: Sådan går det, når du vasker bil i -40 grader
Til sammenligning må den nuværende C63s AMG ‘nøjes’ med 510 hestekræfter og 700 Nm. Hos Car Magazine mener man at vide, at den firecylindrede benziner i den kommende C63’er skal sende samtlige hestekræfter i asfalten via et firehjulstræk, men at der også vil være et decideret ‘drift mode’ at lege med.
Altså hvis man tør.
Batteripakken er der ikke meget ud om, men den skulle eftersigende gøre de fire cylindre i stand til at trække den to tons tunge Mercedes fra 0 til 100 km/t på bare 3,5 sekunder. Hvilket er 0,6 sekunder hurtigere end den nuværende V8-model.