Vi ved, at en ny BMW M2 er på vej. Men originalen skal man så absolut ikke afskrive endnu. Se bare, hvad Manhart har tryllet frem.
Anden generation af BMW M2 debutere formentlig engang senere i år. Men typerne som tunerne fra Manhart lader sig nu ikke vente at den grund. Her kan man nemlig godt ‘nøjes’ med originalen som udgangspunkt. M2 Competition altså…
Som det er blevet kotume med Manhart-projekter efterhånden har også M2’eren fået en seriøs opgradering af turboerne. Det samme gælder selve indmaden i den tre-liters rækkesekser, som BMW kalder S55. Og for en god ordens skyld er motorstyringen heller ikke den samme som fra fabrikken.
Det betyder til gengæld, at ydelsen er vokset. Og det betragteligt. Nemlig fra 410 hestekræfter og 550 Nm til 630 hestekræfter og 750 Nm. Det er altså superbils-territorie. Til sammenligning har eksempelvis den V6-motoriserede Ferrari 296 bare 30 hestekræfter mere. Altså hvis vi lige ser bort fra hybridpakken et øjeblik..
LÆS OGSÅ: Her er nye nummerplader “umulige” at aflæse
Opgraderingen af selve motoren er dog ikke den eneste mulighed, Manhart giver sine M2 Competition-kunder. Langt fra faktisk. Sæt de rigtige krydser på ordresedlen, og du får en bil tilbage, som både er udstyret med M4 GTS-kalibre, 19″ letvægtshjul, KW-gevindundervogn og et nyt udstødningssystem.
I kabinen er det tydeligt, at lige bilen her er gjort klar til banebrug. Buret kan dog sagtens undværes. Det samme kan Recaro-stolen. MH2 630 – som bilen er døbt – kan altså bygges lige efter dit temperament. Hvad det koster? Ja, det skal du nok ikke spekulere så meget på. Det er vist bare at betale.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen