5 | Maybach Exelero
Maybach’s superbil fra 2005 ligner noget fra en Batman-film, men den kan i høj grad køre. Den blev udviklet til højfartstest af dæk, og står på 315/25ZR23 Fulda Exelero. Målt topfart på Nardo-banen er 351 km/t, hvilket er chokerende for en 589 cm lang, 215 cm bred og 2,66 tons tung bil. Exelero er inspireret af en Maybach fra 1930’erne og er fremstillet i ét eksemplar.
Specs:
V12, 5,5 liter
700 hk
4,4 sek. fra 0 til 100 km/t.
351 km/t
6 | Edonis
Edonis fra 2001 blev bygget af gale italienere med baggrund hos Bugatti og Lamborghini. De tog V12’eren fra Bugatti EB110, erstattede de fire små turboer med to store og placerede wastegate-ventilen helt oppe i nakken af føreren, så man ikke hører andet end hvinen og hvæs. Her er hverken antispin eller ESC, og enhver acceleration er en dyst med døden.
Specs:
V12, 3,8 liter
715 hk
3,3 sek. fra 0 til 100 km/t
360 km/t
7 | Isdera Commendatore 112i
Den lille schweiziske bilbygger Isdera fremstiller spektakulære specialbiler på bestilling. Commendatore 112i stammer fra 1993 og var med i bilspillet Need for Speed II. Den har 6-liters Mercedes-Benz V12-motor, mågevinger, elektronisk undervogn, der automatisk sænker bilen ved høj fart, og en spoiler, der kan bruges som luftbremse.
Specs:
V12, 6,0 liter
402 hk
4,7 sek. fra 0 til 100 km/t.
342 km/t
8 | Venturi GT400
Fra midten af 1980’erne og til sidst i 90’erne blev der bygget knap 700 stk. af “den franske Ferrari”, Venturi. Topmodellen 400 GT blev bygget i 15 stk. med V6-turbomotor og gearkasse fra Renault. Den deltog i Le Mans i 1993 og 1995. I 2001 blev Venturi købt af en rigmand fra Monaco, der siden har arbejdet på den eldrevne sportsvogn, Venturi Fetish.
Specs:
V6, 3,0 liter
400 hk
4,7 sek. fra 0 til 100 km/t.
300 km/t