Annonce:

Fyrede Kevin Magnussen – nu nægter Haas rygte

Haas’ teamchef Ayao Komatsu går nu igen ud for at benægte, at Formel 1-holdet er til salg. Heller ikke selvom den nye partner Toyota skulle være interesseret.

Annonce:

Teamchef for Formel 1-holdet Haas, Ayao Komatsu, afviser nu endnu engang et rygte, om et muligt salg sportens yngste hold.

Under Mexicos Grand Prix blev Komatsu spurgt, om Toyota, Haas’ nye tekniske partner, ville have forkøbsret, hvis ejer Gene Haas besluttede sig for at sælge. Spekulationerne er opstået efter Haas i juni annoncerede en nedskalering af sit NASCAR-team, Stewart-Haas Racing.

– Gene (Haas, red.) har ingen intentioner om at sælge holdet. Hver gang vi taler sammen, spørger han mig, ‘Hvordan kan vi forbedre os? Hvad kan vi gøre for at bilen kører hurtigere?’ Han er ikke interesseret i at sælge.

– Han har fået mange tilbud, men har afvist dem alle. Holdet er ikke til salg, siger teamchefen ifølge ABC News.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Haas har tidligere afvist købstilbud fra Michael Andretti. Og Komatsu fastholder, at holdet forbliver i Formel 1, selvom det er blandt de mindst konkurrencedygtige. Holdet ligger aktuelt placeret som 6 ud af 10 i konstruktørmesterskabet.

LÆS OGSÅ: Tvinger ansatte ned i løn – direktør får selv 72 mio. kr.

Tilbage i oktober annoncerede Toyota mærkets comeback til Formel 1 som Haas’ tekniske partner. Toyotas logo prydede allerede Haas-bilerne under US Grand Prix i Austin, og Toyotas motorsportsafdeling vil levere design-, tekniske- og produktionstjenester til det amerikanske team.

Det betyder dog ikke et comeback til Toyotas fabriksteam, som sidst var en del af Formel 1-feltet i 2009.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Responsiv Iframe

Haas fortsætter med at køre under eget navn, og Toyota leverer ikke motorer, som de gjorde i 2000’erne. Haas har en aftale med Ferrari om levering af motorer frem til 2028, en aftale der blev forlænget i juli.

Samarbejdet med Toyota er en del af Haas’ strategi om at anvende eksterne partnere til opgaver, som andre Formel 1-hold udfører internt. Siden 2016 har Haas arbejdet tæt sammen med Ferrari og Dallara, der producerer bilernes chassis. Men nu er sidstnævnte på vej ud.

– Ferrari og Dallara har været fremragende partnere siden dag ét. Ferrari leverer motor, gearkasse, affjedring og hydraulik – de områder arbejder Toyota ikke med, lyder det fra Komatsu.

– Toyota fokuserer på de områder, hvor vi ikke får support fra Ferrari, og som vi hidtil har håndteret selv. Det øger vores kapacitet og giver os mulighed for at forstå bilen bedre, så vi kan blive mere konkurrencedygtige.

Annonce:

Læs flere spændende nyheder fra og om motorsportens verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også