Annonce:

Audis nye bilmærke hedder Audi

Audis nye bilmærke hedder bare AUDI. Altså skrevet med blokbogstaver. Det er dog kun kineserne, der kan købe bilerne, der er bygget på teknik fra SAIC-koncernen.

Annonce:

I et forsøg på at styrke sin position på det kinesiske marked lancerer Audi et nyt bilmærke. Mærket, der udelukkende henvender sig til kinesiske forbrugere, vil bære navnet AUDI. Skrevet med store bogstaver.

Audi i Tyskland siger også, at AUDI desigmæssigt vil adskillige sig fra det øvrige modelprogram, så det ikke bliver tradiotinelt Audi. De fire ringe, der normalt udgør Audis logo, vil ikke være at finde på de nye biler. Det skrev Boosted allerede om tidligere på året.

For at illustrere det nye formsprog har Audi præsenteret konceptbilen Audi E-Concept. Bilen har et design med rundere og mere bølgende former end dem, man typisk forbinder med Audi, og instrumenteringen domineres af store skærme. E-Concept har en længde på 4,87 meter, hvilket svarer til størrelsen på en Audi A5 Avant.

Den nye AUDI er en elbil med en rækkevidde på 700 kilometer og et 100 kWh stort batteri. Bilen er et resultat af et samarbejde mellem Audi og den kinesiske bilproducent SAIC.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

– Ved at lancere dette nye mærke for elektriske og intelligente modeller i Kina, bryder Audi ny vej for at komme ind i nye og mere teknologisk kyndige kundesegmenter, siger Audis administerende Gernot Döllner.

LÆS OGSÅ: Ladeoperatør er gået konkurs med gigantisk gæld

Det nye bilmærke er et strategisk træk fra Audis side for at imødekomme de specifikke krav og forventninger på det kinesiske marked.

Kina er et af verdens største markeder for elbiler, og med AUDI håber Audi at kunne tiltrække en ny kundegruppe, der er interesseret i avanceret teknologi og et unikt design. Noget skal der i hvert fald ske, for koncernens seneste regnskab er grum læsning. Audis overskud er faldet med hele 92 procent.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Responsiv Iframe

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også