Mate Rimac er bilentusiast til fingerspidserne. Han ejer hele Bugatti. Men når han skal hjem, foregår det i en brugt BMW.
Mate Rimac, administrerende direktør for Bugatti-Rimac, vælger en noget overraskende bil, når han forlader kontoret efter en lang arbejdsdag. Nemlig en brugt BMW.
Selvom han leder en virksomhed kendt for nogle af verdens mest avancerede hyperbiler, sætter Rimac sig bag rattet i en BMW E39 M5 der sidst var ny i 2003.
Bugatti-Rimac er firmaet bag elbiler som Nevera R, en hyperbil der med sine 2.107 hestekræfter og en vægt på 2.277 kg kan accelerere fra 0 til 300 km/t på blot 8,66 sekunder.
Med en pris på cirka 21,5 millioner danske kroner inklusiv afgifter er den bil absolut ikke for almindeligt, dødelige bilister.
Mate Rimac er dog ikke en mand af fiinere fornemmelser, end at han sagtens kan sætte sig bag rattet i en mere end 20 år gammel BMW. Og det endda på daglig basis.
LÆS OGSÅ: Rockstjerne truer med at sælge sine superbiler i protest
Valget af netop en BMW hænger sandsynligvis sammen med Rimacs personlige interesse for mærket.
Ifølge bilsiden BMWBlog har han tidligere ejet flere BMW-modeller, blandt andet en M6 E64, en E30 M3 og en nyere F90 M5 Competition.
Mate Rimac har da også mange års erfaring med mærket. Selvom han står i spidsen for en virksomhed, der udvikler avancerede elbiler, har han sat adskillige verdensrekorder i noget så gammel som en E30 3 Serie.
Den kroatiske bilboss er dog ikke den eneste i toppen af branchen der har et blødt punkt for den langt ældre del af bilparken.
Christian von Koenigsegg, grundlægger af hyperbilfirmaet Koenigsegg, har tidligere fortalt, at han foretrækker en Mazda MX-5 som hverdagsbil.
Boosted har også tidligere fortalt om en fodboldspiller, der – selvom millionerne triller ind på kontoen hver uge – heller vil køre Fiat Panda. Og ja, vi taler selvfølgelig om originalen. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!