Jaguar har fået nyt logo. Det skal være nok til at redde mærket, når eller hvis produktionen går i gang igen i 2026.
Jaguar satser på, at et nyt logo kan være med til at redde bilmærket fra den krise, det befinder sig i. Salget af Jaguar-biler er faldet drastisk både globalt og i Danmark.
I de første 10 måneder af 2024 er der kun solgt 2 Jaguar-modeller i Danmark, sammenlignet med 10 i samme periode i 2023.
For at imødegå krisen har Jaguar annonceret en række omfattende ændringer. Modelprogrammet reduceres, så kun SUV’en Jaguar F-Pace er tilbage.
Derudover introduceres et nyt logo, en ny grafisk profil og en ny skrifttype. Brand manager Rawdon Glober mener, at det kræver mod at relancere et så kendt brand.
– Vi har ikke sniffet noget hvidt, den er altså godt nok, siger Glober men henvisning til det nye logo ifølge Car Dealer Magazine.
LÆS OGSÅ: Forskere har lært rotter at køre bil
Jaguar planlægger at præsentere en konceptbil, der skal vise det nye designsprog for de kommende modeller.
Tre nye elbiler er under udvikling, og alle forventes at have en pris på over 1 million kroner. Derudover vil Jaguar åbne nye showrooms i eksklusive storbyområder, der skal tilbyde kunderne en anderledes oplevelse.
Strategien om at fokusere på dyrere elbiler og et nyt logo er et forsøg på at repositionere Jaguar i markedet. Om det er nok til at redde bilmærket, er endnu uvist.