Annonce:

Jaguar-direktør sviner kritikere som intolerante

Er man kritisk over for Jaguars nye branding og logo, så er man intolerant. I hvert fald ifølge mærkets administerende direktør.

Annonce:

Det er udtryk for intet andet end intolerance, når folk er kritiske over for Jaguars nye branding og logo. I hvert fald hvis man spørger mærkets direktør, Rawdon Glover.

Jaguar, der efter planen ligger stille i et helt år, præsenterede i sidste uge en ny branding-strategi. Og det gik ikke ubemærket hen.

Faktisk har internettet nærmest langt mærket ned i en shitstorn. Flere analytikere og branding-eksperter kalder Jaguars valg af kampagne-spor for en katastrofe. Men chefen? Han synes kritikken er helt på månen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det siger han i et interview til Financial Times.

Faktisk mener Rawdon Glover, at der er tale om ‘en storm af intolerance’ rettet mod Jaguar som mærke. Og så langt vil han faktisk ikke engang gå. For Glover nægter at kalde Jaguar for et bilmærke.

– Hvis vi opfører os på samme måde som alle andre, vil vi bare drukne i mængden. Så vi skal ikke fremstå som et traditionelt bilbrand.


– Vi har brug for at genopbygge vores brand og på et helt andet prisniveau, så vi er nødt til at handle anderledes. Vi ønskede at bevæge os væk fra traditionelle bilstereotyper, siger han til det amerikanske medie.

Herhjemme ligger Jaguar meget stille. Mellem 1. januar og 31. oktober i år har bare 2 danskere valgt at kaste penge efter en ny bil fra det tidligere britiske mærke. Omvendt har Jaguar rigeligt at bekymre sig om i forvejen.

Mærket har netop måttet tilbagekøbt over 2.700 eksemplarer af elbilen I-Pace, da der er risiko for at batteripakken brænder bilerne op. Jaguar har flere gange forsøgt at løse problemet. Men nu giver man tilsyneladende op. I hvert fald over for de næste 3.000 biler og deres ejere.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

De samme ejerne som tidligere i år fik at vide, at de ikke måtte lade bilernes batterier op over 80 procent, og at de i øvrigt skal parkere bilerne væk fra alt andet. Og helst uden for.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også