Larz Andersson købte i november 2024 en Polestar 2. Bilen, som ikke er leveret endnu, har allerede tabt 160.000 kroner i værdi.
Polestar i Sverige satte kort før jul priserne ned på en række modeller. En af dem, det gør ondt på, er Larz Andersson.
Til Carup fortæller han, at han har tabt 160.000 svenske kroner alene på at vente på bilen, som han købte i november måned. Altså før Polestar satte prisen ned og begyndte at levere biler med mere ekstraudstyr for at holde salget oppe.
Ifølge Polestar skyldes den lange leveringstid på bilen, at bilmærket endnu ikke er i besiddelse af nummerpladerne til den. Men sandheden er en lidt anden.
– Nummerpladerne er produceret den 20. november og sendt med Postnord. Så de skulle være ankommet hos Volvo Cars senest den 26. november, hvis de ikke er blevet væk på vejen.
– Men så skulle de allerede være vendt tilbage til det svenske transportstyrelse i den første uge af december, siger Larz Andersson til mediet.
Nu viser det sig, at Polestar slet ikke har hentet nummerpladerne hos Postnord. Heller ikke selvom nummerpladerne faktisk kom frem til det rette udleveringssted.
Det er Polestar dog ikke meget for at forholde sig til. I stedet forsvarer det kinesiske mærke sig med, at der er flere trin, en ny bil skal gennemgå, inden levering. Også selvom den egentlig er ankommet til der, hvor den skal udleveres.
Udover leveringsproblemer og leveringer, der trækker i langdrag, har Polestar også problemer med selve bilerne. Boosted har fået mails fra flere bilister, der kan fortælle, at deres biler fra mærket er fyldt med fejl.
Selv brugte biler kører rundt med software-fejl, der i den grad generer bilisterne. Men også nye biler skal være ramt af mange fejl.