Hvis en C63 stationcar ikke kan flytte børneflokken hurtigt nok, så send bilen forbi Wimmer Rennsporttechnik
Det hele er vel bare et spørgsmål om, hvilken hastighed du vil ligge i ydresporet på Autobahn med, når turen går sydpå med familien om sommeren.
Har du en Mercedes AMG C63 S, giver svaret formentlig sig selv. Men synes du alligevel, at den almindelige fire-liters biturbo-V8’er arbejder en smule på den anstrengte side, når hastigheden er fri, så har Wimmer Rennsporttechnik løsningen.
SUPERBIL MED PLADS TIL DET HELE
Den tyske tuner finder nemlig 301 hk og 200 newtonmeter ekstra i forhold til fabrikkens standardopgivelser på 510 hestekræfter og 700 Nm.
Det giver i alt 801 hestekræfter og et drejningsmoment på ulykkelige 900 newtonmeter. Med andre ord; superbilspræstationer.
Den slags performance er fundet i den oprindelige fire-liters motor. Her er til gengæld opgraderet dobbelte turboer, monteret nye indsprøjtningsdyser og brændstofpumpe. En større vandpumpe leverer den optimale køling og sikre den rette arbejdstemperatur for de mange ekstra hypper.
C63 AMG-ejere kan desuden glæde sig over et nyudviklet udstødningsystem i rustfritstål, som bilen kan komme tilbage med efter en tur hos Wimmer.
BEGRÆNSET TIL 320 KM/T
Mercedes er normalt bundet af en tysk ‘gentlemens agreement’, der siger ‘nitch schneller als 250 km / h’, eller noget i den dur.
250 km/t er i hvert fald den normale hastighedsbegrænsing. Det vil AMG hæve til 280 km/t, hvis du er modig nok.
Har du derimod ikke en frygt i livet, giver Wimmer Rennsporttechnik fanden i gentlemens-aftaler og lader C63 AMG S rende ud til 320 km/t. Men det er så også det. Mere kan de 265/20-bagdæk ikke holde til, siger tunerfolkene.
DET KOSTER KNAPPER
Din kistebund skal være særdeles velpolstret. Bare for overhovedet at købe C63 AMG med et sæt danske nummerplader, skal du lægge 1.6 million hos din lokale ‘stjerne-forhandler’.
Så kommer turen til Tyskland oveni (selve rejsen er nok håndøre, men alligevel, red.). For når du er fremme ved Wimmer Rennsporttechnik, skal du finde yderligere 220.000 kroner for den komplette forvandling af C63’eren.
SE BÆSTET I GALLERIET HERUNDRE