AMG, Brabus? Glemt det! Der skal stå Posaidon på blokken, hvis du skal have en Mercedes med hyper mange hestekræfter
Der er mange velrenomerede tunere, der kan tage sig kærligt af din Mercedes-AMG E 63 S årgang 2009-2016, hvis du synes, at AMG ikke har løst in house-opgaven med antallet af hestekræfter godt nok.
Vi nævner i flæng Brabus, Carlsson Renntech, ja, selv danske Kleemann. Men har du nogensinde hørt om Posaidon GmbH?
Det har du så nu. For den 5.5 liters perle af biturbo-V8’er er bogstavligt talt som forvandlet, når du får den retur. Ikke bare er slagvolumen forøget til heftige 6.5 liter, antallet af hestekræfter er næsten fordoblet.
Hyperbils hardcore monster-Mercer
Når du ikke kan bruge 585 hk til at trække skindet af en kold kop kakao, er det godt, at Posaidon lover at rode så meget med bilens hardware, at de otte cylindre udvikler 1.090 hestekræfter.
Det sker bl.a. ved hjælp af et nyt udstødningsystem i rustfrit stål med sports-katalysatorer samt en større intercooler, der skal klare det øgede tryk i de dobbelte turboer.
På software-fronten gør en omfattende omprogrammering af ECU’en sit til, at Merceren kan knuste Autobahn-kilometer i et rasende tempo. Faktisk måtte den syvtrins automat-gearkasse opgraderes mekanisk for at klare de svimlende 1.350 newtonmeter, som Posaidon har fremavlet.
For at de mange kræfter ikke skal flå karosseriet i stykker, har nyt gevind fundet frem til den forreste del af undervognen, mens det stadig er luft, som tager sig af bagenden. Dog er den justeret en smule tættere på asfalten.
Originale AMG-hjul kroner værket, og topper det mekaniske greb af i en bil, hvor speedometeret nu går til 380 km/t.
Endnu har Posaidon ikke meldt noget ud om bilens præstationer. Men vi kan vist roligt forvente en 0-100 km/t-tid, der rundbarberer standard-bilens 3.6 sekunder.
Nu har du hørt om Posaidon GmbH – vend dig til navnet!
SE BILLEDERNE AF POSAIDON E 63 AMG S I GALLERIET HERUNDER