En heftigt modificeret dog pensionsmoden Mercedes, er den første model fra Ares Design
På basis af den udgående Mercedes G-Klasse har den tidligere Lotus-chef Dany Bahar skabt sin første bil. Den 760 hestes X-Raid er det vildeste bud på karosseribygning anno 2017.
En karosseribygget bil – hvornår har nogen sidst hørt om det? Det var faktisk engang normalen at køb ramme og mekanik ét sted for at købe karosseriet et helt andet. Fordelen er, at kunder kan få en bil med et helt unik udseende. Ulempen? Den enorme pris.
Alligevel er Ares Design tæt på at have en 18.000 kvadratmeter stor fabrik stående klar i Modena, Italien, kun til moderne karosseribygning.
Den første model på det håndrevne samlebånd bliver Ares X-Raid, der under sit potente ydre er teknikken fra en Mercedes G63 AMG med den 5,5-liters biturbo-V8’er, der med tunings-indgreb yder intet mindre end 760 hestekræfter.
EN ‘SLANKET’ G-KLASSE TIL DE RIGE
Samtidig bliver bilen udsat for en slankekur. Således smider X-Raid 200 kilo i forhold til standard-AMG’eren. Tophastigheden er dog stadig begrænset til 250 kilometer i timen.
X-Raid er til de få med enormt mange penge. Endnu er ingen pris meldt ud. Men Autocar har kigget på, hvad Mercedes selv skal have for en G-klassen udstyret med lige så meget kulfiber, som Ares Design vil bruge. Lige i underkanten af en million dollars er svaret.
Når det så er sagt, bliver X-Raid et kørende overflødighedshorn af luksus på 22″ hjul. Bilen er kun udstyret med singlesæder. Der er plads til fire i den ellers enorme vogn. Til gengæld vil de heldige være omgivet af et sandt orgie af læder, alcantara og kulfiber.
Det lyder umiskendeligt som Mellemøstens nye yndlingsymbol på oliepengenes formåen.
SE X-RAID I GALLERIET HERUNDER