Annonce:

Brutale Brabus: Maybach S650 får 888 heste

Annonce:

Brabus har gjort det igen – forvandlet en potent Mercedes til et monster. Denne gang kommer brølet fra V12’eren i S-Klassen

Brabus. For køberen af en V8 eller V12-Mercedes som hverken synes Mercedes eller det finere sub brand Maybach gør det helt godt nok. I hvert fald under hjelmen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Hils på Brabus 900. Ikke en Mercedes S-Klassen, men en 2,8 tons tung tunet Maybach, der alligevel kan nå en machfart på 350 kilometer i timen. For at nå dertil er ikke engang motoren – på seks liter og med 12 cylindre – den samme herlighed.

Fra 6 til 6,3 liter
I stedet er motoren med hjælp fra en specialfremstillet krumtapsaksel, smedet stempler og balancerede plejlstænger boret op til hele 6,3 liter. Dertil kommer de dobbelte turboer med ekstra diameter på turbinerne og mere kompression for at tilfredstille den enorme maskine.

Når nu mere luft kan presses gennem de i øvrigt også specialfremstille luftfiltre, kan den oktan-forbrændende proces levere 888 hestekræfter og skræmmende 1.500 newtonmeter.


Zonda-hurtig fra 0 til 100
Basismodellen, Mercedes AMG S 65 AMG, klarer 0-100 kilometer i timen på 4,3 sekunder i stilet facon. Brabus flår derimod enhver rest af fløjeshandske af og spurter distancen på bare 3,7 sekunder. Nu er en flyder af rang – måske verdens ypperste limosine – altså lige så hurtig som en Pagani Zonda årgang 2005 – bare for at få lidt perspektiv i de vanvittige tal.

Det er dog ikke kun under hjelmen, Brabus har været vanvittige men gavmilde. Eksteriøret er nemlig fyldt med lækkert kulfiber. Placeret alle de rigtige aerodynamiske steder, så bilen bedre kan skære sig gennem fartvinden ved de 350 kilometer i timen.

22″ hjul er standardmontering
På hjul-og dækfronten står kunder med to standardvalg. 21″ eller 22″. Mindre størrelser fås, bevares, men det her er Brabus. Selvfølgelig skal den mest potente stjernebil have 22″ hjul i smedet aluminium.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Interiøret kan fyldes med alt, hvad hjertet begærer og pengepungen rækker til. For det bliver dyrt, ingen tvivl om det. Lige præcis hvor dyrt oplyser Brabus dog ikke endnu. Men kunder kan allerede nu bestille opgraderingen af deres Maybach eller lægge en ordre ind på den komplette bil direkte fra Brabus’ tilholdssted i Bottrop i det centrale Tyskland.

SE – OG IKKE MINDST HØR – BRABUS 900 I GALLERIET HERUNDER

Responsiv Iframe

 

Besøg vores annoncør:

Det her er lyden af den forrige Brabus 900 – forestil dig så lige den nyes lydspor

 

 

 

 

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også