Den er god nok. Den nye Mercedes G-Klasse er ikke bare et facelift. Her er lidt om den
Det ligner godt nok ikke meget mere end endnu et facelift. Men den er god nok, det her er den nye G-Klasse fra Mercedes.
Men hvorfor ogsรฅ lavet om pรฅ noget, der har vรฆret en succes de sidste 40 รฅr? Nej, vel?. Derfor beholder G-klassen blandt andet sin chassis-ramme i stรฅl og det trevejs-lรฅsbare differentiale.
Dog er elementer som dรธre, motorhjelm og skรฆrme i aluminium. Det betyder sรฅ ogsรฅ, at G-klassen har tabt gevaldige 170 kilo i forhold til sidste aftapning af den gamle model.
Motormรฆssigt er der รฉt valg ved introduktionen nรฆste รฅr. Nemlig en fire liters biturbo-ladet V8 i G500. En allerede godt kendt konstruktion pรฅ fabrikken i Stuttgart, selvom den kommende Gโer faktisk skal bygges i Graz, รstrig.
https://www.instagram.com/p/Bd-D4ETg-k1/?tagged=gklasse
Biturbo-V8โeren bliver desuden koblet til en โ for G-Klassen โ ny nitrins-automatgearkassen i stedet for de vante syv.
Undervognen har ogsรฅ fรฅet sig en overhaling. Hvilket betyder, at den stive foraksel er lagt pรฅ hylden til gengรฆld for ophรฆng med dobbelte uafhรฆngige svingarme.
Skulle den opsรฆtning bekymre offroad-entusiaster, beroliger Mercedes med, at G-Klassen vil vรฆre mere kapabel ud i terrรฆnet end nogensinde fรธr. Mercedes har endnu ikke offentliggjort nogen pris pรฅ G-Klassen, som ventes lanceret i slutningen af 2018.
Nรฅr den nye G-Klasse kommer, bliver det ogsรฅ med et nyudviklet โG-Modeโ, hvorfra ejerne kan styre alt fra udvekslingerne i gearkassen over differentialerne til styretรธjet, nรฅr det skal gรฅ rigtigt for sig pรฅ en tur uden for den trygge asfalt.
Her pรฅ redaktionen spรฅr vi den G-Klasse en vild fremtid โ isรฆr som uhyret 4ร4 squared.
https://www.instagram.com/p/Bd9s4L4A1Qn/?tagged=gklasse
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: