Det japanske bilmagasin ‘Best Car’ skal eftersigende have fået fat i specifikationerne på den nye Toyota Supra
Tirsdag d. 13 februar. Dagen i dag har allerede været vild for mange fans af Toyotas Supra-model, som spændt venter på den næste aftapning af den legendariske bil.
Toyota begyndte nemlig selv dagen med, at bekræfte den største offentlige hemmelige i bilernes verden lige nu. Supra Mk. V bliver en realitet. Surprise, surprise.
LÆS OGSÅ: ENGLÆNDER BYGGER CORSA B BIMOTO MED 930 HK
Men… Japanerne sagde intet om specifikationerne på bilen, der er et joint venture med BMW og tyskernes næste Z4. De data mener formummet ‘SupraMKV.com’ i stedet, at det japanske bilmagasin Best Car har fundet. I hvert fald for Supra’en, der skal sælges på hjemmemarkedet i Japan.
De mest prominente tal er helt klart ydelsen. Best Car mener at vide, at den nye Supra vil være udstyret med en BMW-udviklet turbodrevet rækkesekser på tre liter med 335 hestekræfter og 450 newtonmeter med en overboostfunktion, som er god for ekstra 37 Nm.
Kræfterne skal fordeles via en ottetrins automatgearkasse som eneste mulighed til 17″ dæk i størrelsen 225/50 foran og 255/45 bag på.
De 335 hestekræfter skal sørge for fremdrift i den 1.496 kilo tunge Mk.V’er ifølge Best Car. Er det tal, der holder, så har Supra’en tabt sig 74 kilo i forhold til gamle model med turbomotor. Mk.V’eren er også kortet op med 135 millimeter i længden, mens akselafstanden er skrumpet med 80 millimeter.
Den nye Supra er dog ikke kun blevet mindre. Bredte over skærmene er der 44 millimeter mere af. Ligesom bilen er ‘skudt i vejret’ med 25 millimeter.
Vi skal nok væbne os med en god portion tålmodighed, før Toyota selv siger noget som helst om specifikationerne på den næste Supra. Selvom fabrikken faktisk tager en racerbils-version af bilen med som koncept til Geneve Motorshow i begyndelsen af marts.