LS3 V8 – sådan skulle en BRZ bygges
Vi får ikke – i hvert fald ikke foreløbige – en Toyota GT86/Subaru BRZ, der har de kræfter, den fortjener. Altså fra fabrikken af.
Men har du mere – okay, meget mere – på kistebunden, end det en trykladning af den to liters boksermotor koster, er det værd at overveje en V8-ombygning. Vi foreslår noget i stil med den, Enrico Sartori har bygget sig.
Her er en 6.2 liters LS3-V8 fra Generel Motor mast ned i den lille japaner. Resultatet? Svimlende 580 hestekræfter og 912 newtonmeter ifølge Speedhunters.
Vi gentager; 850 hestekræfter og 912 newtonmeter. I en Subaru BRZ! Der er sgu muskler bag det brede Rocket Bunny-kit.
Det mest imponerende er dog, at store V8 sammen med Tremec-gearkassen blot vejer 20 kilo mere end bilens originale indmad.
Og så selvfølgelig at der er nummerplader på herligheden!