Der er altid nogen, der vil have biler vildere, end fabrikkerne gør dem – derfor eksisterer Manharts BMW M5-fortolkning, MH5 700
For BMW er den sjette generation af M5’eren en rekord. Der har aldrig været flere heste i supersedan’en, end de 600 biturbo-V8’eren har nu. Altså hvis man er BMW.
For hos Manhart er historien en lidt anden. Her har man lagt ekstra 123 hestekræfter og 120 newtonmeter til regnskabet i den 4.4 liters V8’er. Altså er der i alt 723 hestekræfter og 870 newtonmeter under højre foden. Manhart har endnu ikke sagt noget om, hvor hurtig MH5 700 er i den evige klassiker fra 0-100 km/t. Men vi kan vist godt regne med, at nogle betydelige tiendedele barberes af originalens 3.4 sekunder.
Det er nok ikke helt usandsynligt, for Manhart vil gerne fortælle, at MH5 700 kun skal bruge 5.9 sekunder på at gå fra 100 til 200 kilometer i timen.
Motoropgraderingen er ikke den eneste mulighed på Manharts ekstra-ekstraudstyrsliste. Med et udstødningssystem i rustfristål, der ender ud i kulfiber-rørhaler, kan bilen køres med to personligheder. Den, der ikke vækker naboerne, og den der uden tøven vækker dem og i samme ombæring lige tager trommehinderne med sig.
Nu vi er i gang, krydser vi lige gevindundervognen fra KW af også, så MH5 700 kan komme 20 millimeter tættere på asfalten. Akkurat lige med plads nok til de enorme 21″ Concave One-hjul. Eksteriøret kendes derudover på Manharts karakteristiske guld-stafferinger og en pokkers masse kulfiber. Og en diffuser der er mange gange vildere end den, BMW originalt udstyrer M5’eren med. Vil man have endnu mere af det fjerlette materiale, er Manhart snart klar med en kulfiberhjelm til MH5 700.