Den sekscylindrede løsning bliver ikke det eneste motor, den nye Supra kan leveres med, afslører topchef hos Toyota
Den nye – og meget længe ventede – Toyota Supra kommer med i to motorvarianter. En sekscylindrede BMW-sag med singleturbo og 335 hestekræfter, som vi allerede kender, og så en firecylindrede.
Det bliver også fra BMW’s hylder, bekræfter Toyotas chefingeniør Tetsuya Tada nu overfor Road And Track. Den mindste Supra vil nemlig benytte BMW’s to liters B48B20, der i den japanske sportsvogn vil producere 262 hestekræfter.
Uanset motorvalg vil hestekræfterne gå igennem en ottetrins automatgearkasse. Tada fortalte yderligere det amerikanske bilsite, at den firecylindrede A90’er vil veje mindre end sin sekscylindrede søster og som følge her af have en meget bedre vægtfordeling.
Og til dem, der allerede nu tænker i 2jZ-ombygninger, har Tada én ting at sige
‘Køb den firecylindrede udgave først, det er billigere’.