Mens vi venter på Nissans næste Z-model, blærer japanerne sig på SEMA med alt det, de kan proppe i en 370Z
SEMA Show 2018 begynder i dag. Og på Nissans stand lader japanerne deres motorsportsafdeling, Nismo, vise skrigorange muskler.
Project Clubsport 23 er en gadegodkendt banebil på basis af en 370Z Nismo proppet med alt det, tunerafdelingen kan proppe i den efterhånden ti år gamle coupé.
Nismo har erstattet den oprindelige 3.7-liters twinturbo-V6’er med en fire-liters ligeledes dobbelt-trykladet, sekscylindrede sag – VR30DDTT, der deler komponenter med VR38 fra topmodellen, Nissan GT-R.
Ingeniørerne har dog beholdt 370z Nismo’s sekstrins manuelle gearkasse. Lidt af en bedrift, da der aldrig har været koblet manuelle gear til VR30-motoren.
Udover den trykladet V6’er er den hardcore Z’er udstyret med Cold Air-luftindtag fra AMS Performance, blow off-ventiler fra Z1 Motorsports og en undervogn med KW’s Variant 3-gevind. Det hele er selvfølgelig pakket ind i et ordentligt læs kulfiber, 21″ letvægtsfælge og farven ‘Gloss Burnt Orange’.
Indvendigt har Nissan været på storindkøb hos italienske Sparco og fundet alt lige fra skålsæderne med sekspunktsseler og et lille, lækkert sportsrat!
Alt afhængig af efterspørgslen vil Nissan tilbyde et ‘builder’s kit’, så ‘Z’-kunder selv kan proppe endnu mere blæret banegrej i deres gadegodkendte banebil.