Den kom i 2017 – men Audi har allerede faceliftet deres familieraket, RS4
Et frisk fjæs, men stadig 450 hestekræfter fra en 2,9-liters V6. Det er kort sagt Audis nyeste aftapning af deres RS4-model.
Og selv om det er to cylindre mindre end den forrige model, så er selve motoren gjort 31 kilo lettere. Hvilket altså giver en mindre næsetung familieræser.
Med RS-dynamikpakken – der koster ekstra – kan topfarten i øvrigt hæves fra de normale 250 km/t til 280 km/t.
Men mon ikke ABT eller nogle andre tyske tunere snart er klar med noget software, som helt fjerner det der begrænserhalløj.
Quattro-trækket er standard, faktisk fås RS4 ikke med andet end træk på alle fire. Dog er det i udgangspunktet sådan, at 60 procent af kræfterne sendes ud på de bagerste hjul
Ligeledes er du bundet til en otte-trin automatgearet løsning. Ikke at det dog er noget skidt.
I kabinen flyder det med læder, alcantra og sportslige detaljer som det fladbundende rat. Og så er der hele 1.495 liters bagagerumsplads, hvis du lægge bagsæderne ned. Skal familien alligevel med på langfart langs Autobahn, er der 495 liter til jeres oppakning.
Audi RS4 kan bestilles i en lang række lakeringer. Heriblandt “turboblå” og “tangorød” – men også fabrikkens exclusive-afdeling har lak på lager. Her er det blandt andet muligt at få farven “nogaroblå”, der stammer fra den første RS-audi, RS2.