Hyundai vil vise, hvor meget gejl det er muligt at smide pรฅ en Veloster
Sรฅ det koreanske mรฆrke tager en vild Veloster med til 2019-udgaven af Specialty Equipment Market Association. Eller SEMA Show som de fleste nok vil kende det.
Veloster N Performance kommer ikke pรฅ vejene lige nu, men er i stedet et koncept, som skal vise hvor meget, det er muligt at gรธre ud af den koranske hatchback.
Hyundai lรฆgger da ogsรฅ hรฅrdt ud med en kรฆmpe hรฆkvinge og en mere markant kรธlerhjelm. Indvendigt er man gรฅet amok i alcantra-detaljer. Alt fra rat til instrumentbord og A-stolperne er beklรฆdt med det populรฆre kunststof.
LรS OGSร : Ond civilvogn โ Australsk politi undercover i BMW M3
Med ivrigt brug af kulfiber og aluminiumsdetaljer som gearknop og pedaler vil Hyundai gerne fortรฆlle, at Veloster bestemt ikke er langsom. Ydelsesmรฆssigt ligger vi da heller ikke pรฅ den lade side.
Veloster N Performance nyder godt af den samme to-liters turbobenziner, som i findes i i30 N. Her er ydelsen 275 hestekrรฆfter og 378 newtonmeter. Rigeligt til at sรฆtte god med skub i de 19โณ store alu-ruller fra OZ, som er omkranset af Pirelli P-Zero Corsa-dรฆk. For at fรฅ den montering til at se mere brutal ud har Hyundai-folkene sรฆnket Velosteren med en gevindundervogn fra H&R.
Stรธrre bremser har man ogsรฅ fundet frem. Faktisk er skiverne hele 45 millimeter stรธrre end produktionsbilens 345 millimeter skiver.
Hvornรฅr sรฆtter I den i produktion, Hyundai?
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk