Annonce:

Alt du skal vide om turborenovering

Det giver ofte god mening at renovere en turbo, hvis de vitale dele sรฅ som turbinehus, lejehus, aksel, kompressor hus/hjul og bagplade er intakte.

Turbo DK har i รฅrevis fulgt med i udviklingen af turboladere og specialiseret sig i at renovere og opgradere originale turboer. Og de ser og hรธrer mange, der ikke analyserer pรฅ, hvorfor deres turbolader er gรฅet i stykker.

Hvad?
Det sker, at folk kรธber en ny turbo eller en ombytter. Efter monteringen risikerer det oprindelige problem dog at dukke hurtigt op igen. Dermed stรฅr du inden for kort tid i samme situation som fรธr. Hos Turbo DK fรฅr du en diagnose pรฅ, hvad der er vรฆret รฅrsagen til, at din turbolader er gรฅet i stykker.

Hvorfor en gennemgang?
Kommer du til TurboDK med et รธnske om at fรฅ renoveret eller udskiftet en turbolader, er analysen รฉn af de ting, du fรฅr gratis med. Turbo DK adskiller turboladeren, undersรธger og analyserer รฅrsagen til havariet/fejlen, sรฅ du hos Turbo DK IKKE havner i samme problem igen.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Turbo DK tager kun 400.- kr. eks. moms for at gennemgรฅ og udfรธre diagnose af en turbo. Belรธbet bliver ikke faktureret ved en renovering eller ved kรธb af ny turbolader.

For at kunne fรธlge med pรฅ den seneste teknik i turboer til de nyeste biler har Turbo DK investeret i udstyr til flowtest, justering og afbalancering, som gรธr dem fรธrende inden for turborenoveringer blandt alle mรฆrker.

Mange nye biler kommer med hybrid-turboer, som har indbygget ladetryksstyring og waste gate. Hertil kommer en ekstrem fintfรธlende justering og kalibrering, som er altafgรธrende for, om din bil vil kunne kรธre optimalt med turboen. Kalibreringen krรฆver en flowtest, som klares via en Turbo Technics-flowbรฆnk.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Her kan turboens flow meget prรฆcist fรธlges under justering og kalibrering. Det giver et perfekt resultat og den optimal effekt. Turboen pรฅ billedet ovenover kรธrer med vacuum-forstilling. Men mange nyere turboer har elektronisk forstilling, og her har Turbo DK ogsรฅ det nyeste grej til at klare opgaven.

Afbalancering er en yderst vigtig brik i en effektiv turbo, og her er der mange mรฅder at gรธre det pรฅ. Turbo DK gรธr tingene grundigt og har indkรธbt noget af det fineste grej pรฅ markedet. Pรฅ billedet ovenfor ses den mindste afbalanceringsbรฆnk, som kan rotere turboen op til 10.000 omdrejninger/min.


For mange renoveringsfirmaer er dette nok. Men Turbo DK bruger den kun til at afbalancere det โ€˜groveโ€™ pรฅ turboen. Derefter kommer turboen over i en CIMAT-maskine. Det er specielt her, Turbo DK skiller sig ud. Det er ogsรฅ pรฅ den mรฅde, at firmaet i mange tilfรฆlde sikrer hรธjere prรฆcision end standarden.

CIMAT er toppen inden for udstyr til at afbalancerer turboer. Maskinen kan spoole en turbo op over hele 200.000 omdrejninger/min. Det sikrer, at afbalanceringen foregรฅr gennem hele omdrejningspekteret. Nogle turboer kรธrer endda baglรฆns. Altsรฅ mod uret. Og her kan CIMAT-maskinen ogsรฅ vรฆre med.

Udover reparation og renovering af turboer, fungerer Turbo DK ogsรฅ som et hvert andet vรฆrksted. Sรฅ de ogsรฅ klarer total-lรธsninger af enten reparation og/eller optimering af motor, motorstyring, chiptuning mm. pรฅ alle typer biler. Sรฅ behรธver du kun komme et sted med din bil, din turbo og eller din motor.

Du behรธver ikke altid ny turbo hvis der er problemer med โ€œVNTโ€
Variable turboer (VNT) kan ifรธlge producenten ikke renoveres, da VNT-systemet er meget fintfรธlende over for fejljusteringer, skรฆvheder og andre former for afvigelser fra normen.โ€จ Men som et af de eneste steder i Danmark har TurboDK investeret i en avanceret VSR-afbalanceringsmaskine, som gรธr at de kan tilbyde en test af din VNT-turbolader. Derfra kan din bils turbolader renoveres og testes. Det sikrer dig flere kilometre samt penge sparet i forhold til kรธb af ny turbo.

Annonce:

Da TurboDK er et af de eneste vรฆrksteder i Danmark, der har en avanceret VSR-afbalanceringmaskine, som skal bruges for at kunne afbalancere VNT, kan de tilbyde at kรธre en test af din VNT-lader i deres VSR-anlรฆg efter rensning og rengรธring.

Derved sikres det, at turboen fungerer optimalt.

 

Annoncer:
Responsiv Iframe

 

Tak fordi du lรฆste med.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne:


Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks stรธrste bilmedie med op mod en million unikke brugere og syv millioner sidevisninger hver mรฅned. Har du en idรฉ til en god historie? Sรฅ skriv til boosted@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Lรฆs ogsรฅ

Populรฆre

Fรฅ vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Flere populรฆre artikler

Lรฆs ogsรฅ