Annonce:

Han byggede den M7, BMW ikke ville

Når BMW ikke vil, må man jo selv.

Annonce:

Vi har M1, M2, M3, M4. Ja, faktisk fortsætter M-rækken helt op til den topmoderne cruiser M8. Men BMW har alle dage sprunget en M7 over. Men den findes. Eller det vil sige, næsten. For det her er i sig selv ikke en M-bil. Det er en E38 740i, men ejeren har skiftet kraftigt ud i teknikken.

LÆS OGSÅ: Så skete det – nu er der 100.000 af disse biler i Danmark

Væk er den dovne 4,4-liters V8 med 286 hestekræfter. I stedet har man lagt en M5-motor ned mellem forhjulene. Nærmere bestemt V8’eren fra E39 M5 og den sekstrins manuelle gearkasse fra samme model.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Selv differentialet fra M5’eren har fundet sin vej over på den større 7’er. Det samme har et sæt fuldfede Brembo-bremser og kalibre.

Det betyder, at slagvolumen er vokset til 4,9-liter, og ydelsen er på mindst 400 hestekræfter. Og når vi siger mindst, er det fordi, man ikke er stoppet der.

Den store V8’er har nemlig fået selskab af en kompressor. Samtidig er alt fra udstødningssystemet til indsprøjtningen modificeret.


Men det stopper ikke her. Bilen har fået en komplet Bilstein-gevindundervogn, H&R-dæmpere og underrammen fra den større 750i med V12-motor.

I kabinen er alt heller ikke, som det plejer at være i den gamle 7’er. Langt fra faktisk. Hele instrumentbordet er skiftet ud med det fra en E39 M5. Bilen har også fuldt funktionelt iDrive-infotainment. Selvom BMW først kom på det længe efter, at både E39 M5 og E38 7 Serien var gået ud af produktion.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også