Annonce:

Mens vi venter på ny M3: G-Power pumper BMW M340i til 510 hk

Med 374 hestekræfter og firehjulstræk kan M340i sagtens flytte sig, men som altid mener tunerne, at der er plads til mere.

Annonce:

Bare spørg G-Power. Den berømte tyske tuner tilbyder faktisk at tune Bimmeren i hele tre trin fra GP-420 til GP-510.

Og ja, henholdvis 420 og 510 er udtryk for antallet af hestekræfter. Spørger du os, synes vi selvfølgelig, at samtlige 510 hypper er den klart mest interessante løsning.

Men selv med basispakken, hvis man da kan kalde noget tuning for basis, har du 420 hestekræfter at gøre godt med. Lige så meget som den nuværende og meget snart pensionsmodne M3’er.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Sprinten fra 0-100 km/t er ovre på fire sekunder – rent. 0,4 sekunder hurtigere end fabriksbilen.

LÆS OGSÅ: Uskyldig VW Polo er i virkeligheden et monster med 500 hk

Næste trin hedder GP470, og spørger du pænt (læs: ligger pengene på bordet), skifter G-Power hele udstødningssystemet ud med et af rustfrit stål og med 200 cellers racerkatalysatorer. Det giver en 0-100 km/t-tid på 3,88 sekunder.

Desuden hæves tophastigheden til 300 kilometer i timen. Ingen gentlemen-aftale her.

Men det bliver først rigtig sjov med samtlige 510 hypper. For her skifter G-Power hele turbo-setup’et til noget større, samtidig med at de selvfølgelig skruer op for ladetrykket i de stadigt dobbelte turboer.

Læs mere efter videoen:

Ny downpipe og et komplet udstødningssystem er en del af pakken her. Det samme er G-Powers egen motorstyring.

Men det er ikke en billig omgang. Det koster nemlig 5.840 euro at give M340i xDrive den helt store tuner-tur. Til gengæld er 0-100 km/t overstået på bare 3.7 sekunder.

PS: Nu du er i gang, så kryds lige de fuldfede 20″ hjul af på ordresedlen, ik’?

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se billederne af bilen

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

Læs mere efter annoncen:


Besøg vores annoncør:

Kasper Erling
Kasper Erling
Kasper Erling er redaktionschef og medejer af Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 20 år. Email: ke@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også

X