Og den store AMG GT 63 klarer sig endda med fire cylindre færre
Nu har Mercedes-AMG GT 63 aldrig været nogen sløv snegl. Heller ikke selvom fabrikken over de senere år kun har skrumpet deres mægtige V8’er. Først fra 6.2 liter, så til 5.5 – og så som nu til fire liter lige nu.
Men så er det jo godt, at vi har G-Power. Her synes man nemlig, at topmodellen AMG GT 63 S sagtens kan klare med end de 630 hestekræfter, som den triller af samlebåndet med.
LÆS OGSÅ: Mangler du en sommervogn? Sådan laver du én på tre sekunder
Derfor er man kommet på optimeringer af biturbo-V8’eren i tre trin. Det vildeste, stage 3, giver 800 hestekræfter og svimlende 1.000 newtonmeter. Til sammnenligning må selv den mægtige Lamborghini Aventador SVJ ‘nøjes’ med 770 hestekræfter og 720 Nm.
Koster seriøse knaster
Pakken hedder ganske simpelt GP800. Men kan mindre gøre det, er der 750 hestekræfter og ligeledes 1.000 Nm at hente i stage 2 – også kaldet GP-750.
Den helt ‘skrabede’ opgradering kalder G-Power for GP-700. Ja, du gættede rigtigt. Det er 700 hestekræfter og ‘blot’ 950 newtonmeter. Til gengæld er det også den billigste løsning til 2.500 euro. Ja, eksklusiv bilen – selvfølgelig. Den milliondyre Mercer skal du selv komme med.
Men så igen – når du tuner din AMG GT 63 S, er penge nok ikke din største bekymring her i livet. Og nu vi er ved det med valuta, må du hellere sørge for at få de 21″ smedet Hurricane RR-alufælge med i handlen.
De koster ‘kun’ 9.000 euro – men så er det også for fire styk.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af monster-merceren.