Annonce:

TEST: Nissan 350Z – sjov køremaskine til spotpris

Der findes ikke mange Nissan 350Z i Danmark, og det er en skam. Som brugt tilbyder den nemlig en masse køreglæde til rigtig skarpe priser.

Annonce:

Hvis du er ligeglad med bagsæder og praktiske egenskaber og bare vil have en sjov bil med masser af hestekræfter, så er der ingen vej udenom Nissan 350Z. Sportsvognen fra Japan dukkede op i 2003 med et frækt design og en 280-hestes V6-motor under hjelmen. I store dele af verden blev den med det samme kult.

I Danmark blev den halvdyr med en pris, der endte omkring 800.000 kr., så her var der ikke ligefrem rift om bilerne, skriver Bil Magasinet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Findes stadig til omkring 200.000 kr.
I dag er priserne på de få eksemplarer, der eksisterer i Danmark, dog faldet til et tåleligt niveau, og det er endda også muligt, at du kan gøre en endnu billigere handel, hvis du er klar på at importere et eksemplar fra udlandet.

Den findes med automatgear, men hvis du vil have den ufiltrerede køreoplevelse, skal du finde en 350Z med manuelt gear. Her bliver det rigtig sjovt, og det er også en bil, som vil egne sig fint til en trackday i ny og næ.

Der er et par enkelte ting, du skal undersøge, inden du begiver dig ud på et Nissan 350Z-brugteventyr, men grundlæggende set, er den yderst holdbar og velbygget.


Du kan være heldig at finde et eksemplar til under 200.000 kr., og til den pris er det et rigtig godt køb. Ellers lægger priserne mellem 200.000 til 250.000 kr. alt afhængig af hvor langt de har kørt.

Vær opmærksom på:

Motor: Da 350Z kom i 2003, havde den en 3,5-liters V6-motor med 280 hk. I de første to produktionsår var der flere motorer, som led af et for højt olieforbrug. Flere fik løst problemet på garantien.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Kigger du på en tidlig bil, så undersøg, om det er gjort. I 2006 fik den et facelift, hvor effekten steg til 301 hk. Motoren kræver service for hver 15.000 km. Et lille service koster i omegnen af 3.000 kr., mens et stort koster ca. 4.500 kr., hvilket er yderst rimeligt.

En kobling holder typisk 60.000 km afhængig af kørestil. Det koster ca. 10.000 kr. for en udskiftning.

Undervogn: Pas på eksemplarer med sænkede gevindundervogne, hvilket er et tydeligt tegn på, at den er blevet kørt hårdt. Bremserne fra italienske Brembo koster en hel del, når de skal udskiftes. Regn med omkring 10.000 kr. for skiver og klodser, hvis du selv skaffer dem på eksempelvis eBay, og så kommer der arbejdsløn oveni.

Responsiv Iframe

Lyt efter “klik” eller “klonke”-lyde fra bagtøjet. Det kan tyde på, at trækakselleddene er færdige, og de kan koste op til 9.000 kr. at skifte.

Karrosseri: Tjek specielt undervognen og alle kanter for rust.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også