Vi tester BMW X6! Du ved, den rygskydende SUV-tyksak, som tror, den er en sportsvogn? BMW X6 er en succes i udlandet, og det kan nogle gange være svært at forstå.
Søger du en luksusbil, der giver fingeren til Janteloven? Så er tredje generation BMW X6 et oplagt bud. De kæmpe nyrer, der blev introduceret på den seneste 7-serie, sidder stolte i hoftehøjde og får bilen til at ligne et velpolstret rovdyr med fnysende næsebor.
Også om natten for BMW tilbyder LED-baggrundsbelysning af den prangende kølergrill på ekstraudstyrslisten, skriver Bil Magasinet.
BMW X6 er dyrere end en X5
Bagfra er den mindre dominerende. Den tværgående delle og de brede baglygter får bagdelen til at ligne Michelin-mandens runde ansigt. Under bagklappen finder du et højt plateau til din bagage – og med en skrående taglinje er lastrummet relativt småt.
X6 er dyrere, har mindre plads i kabinen og ingen praktisk to-delt bagklap i forhold til tekniktvillingen BMW X5, så hvad er der så tillokkende ved den?
X6 blev hånet for sin coupé-form
BMW X6 kom i 2008 som den første luksus-SUV med coupé-profil. Biltypen blev hånet, men det var BMW, som kunne grine højest. Globalt er der solgt mere end 443.000 X6’ere, og i dag har Audi, Mercedes og Porsche alle en coupé-SUV i familien.
BMW-importøren har sendt en model i topform på charmeoffensiv på redaktionen. Min opsparede galde bliver fortyndet, så snart jeg smækker den tunge fordør, og stilheden breder sig i kabinen.
Det er som at sidde i en høj BMW 5-serie opgradret fra business til første klasse. Komfortsæderne i testbilen er betrukket med det blødeste, tykke læder, og de knuger én ind til sig, da jeg vækker V8-motoren og aktiverer køreprogram Sport.
Den 4,4-liters V8-motor med biturbo brummer smidigt og mere afdæmpet end i fuldblodsmodellen X6 M – eller et tilsvarende V8-motoriseret monster fra AMG. Praktisk, hvis du ikke vil vække naboen hver morgen.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre