Annonce:

Manhart MHX5 800 er et luksus-monster med 823 hk

Og 1.080 newtonmeter til dem, der bare ikke kan få deres BMW X5 vild nok.

Annonce:

SUV’er er det, folk vil have lige nu. Faktisk har de fleste bilkøbere længe haft det sådan. Der vil dog altid findes dem, som ikke kan nøjes.

Og til dem har vi kun én ting at sige – tag lige en snak med tunerne fra Manhart. I hvert fald hvis du kører BMW X5 M.

En seriøs konkurrenten til den pumpede Audi RS Q8, tunerne sendte på gaden i maj sidste år.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den helt store tur
For X5’erens vedkommende betyder en Manhart-behandling, at man har kigget begge turboer på den 4,4-liters V8 godt og grundigt efter. Faktisk har man helt skiftet dem med to nye og større enheder.

Intercooleren har fået samme tur, og softwaren til motorstyringen er Manharts egen. Sætter kunderne de rigtige krydser, smider Manhart tilmed et nyt udstødningssystem oveni handlen. Det er lavet i rustfrit stål, og måske vigtigste af alt sidder der et spjæld i de kulfiberbelagte, firedobbelte rørhaler.

Eller en ‘nabo-indstilling’ som vi vælger at kalde det. Du ved, hvad vi mener.

Et monster med træk!
Takket være overhalingen i motorrummet yder V8’eren 823 hestekræfter og 1.080 Nm. Det er 223 hestekræfter og 330 Nm mere end fabriksbilen. Hvilket svarer til at suge en hæderlige familiebil.

Hvad kan du så bruge det til? Jo, en Manhart-bil er absolut ingen forærring. Og har du råd til en MHX5 800, har du nok også rigelig med mønt til andet sjov.


Som en Manhart-tunet M4 GTS, måske? X5’eren har i hvert fald det mest potente trækdyr, vi længe har set. Mon den fås med svingbar krog?

Desværre har Manhart ikke sagt noget om, hvor hurtig MHX5 800 er. Men vi kan vist roligt regne med, at den sætter fabriksbilen til vægs. Sådan en skal nemlig bruge 3,7 sekunder på at nå fra 0 til 100 km/t, mens tophastigheden er begrænset til 250 km/t.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Manhart MHX5

Besøg vores annoncør:


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også