Med X6 skabte BMW en bil, der virkelig ikke er ret mange købere til… men måske det hele ændre sig nu.
En SUV, der også er en coupé. Kan du stave til dødfødt projekt og tomme ordrebøger? For det kan de tilsyneladende ikke hos BMW, hvor man nu har spyttet X6’ere ud i 14 år og tre generationer.
Og ja, med 625 hestekræfter i Competition-udgaven kommer du hurtigt forest i trafikken. Men mere vil altid have mere, og lige når det kommer til BMW, er tunerene hos G-Power indbegrebet af mere.
Skal vi begynde i den milde ende af skalaen, lægger tunerne ud med at hæve ydelsen i den 4,4-liters twinturbo-V8 til 700 hestekræfter og 850 newtonmeter. Det er 75 hestekræfter og 100 newtonmeter mere end fabriksbilen. Det skal du betale 2.500 euro for.
Er det ikke nok, og kan budgettet bære det, findes der heldigvis også et stage 2-program. Det giver X6’eren 750 hestekræfter og 950 newtonmeter. Meget mere end fabriksbilen.
LÆS OGSÅ: Hvilken er hurtigst?: BMW M5, Audi RS6 og Mercedes E63s AMG
Ingen gratis omgang
Egentlig skal du være godt gal for at bede om mere, men G-Power ville ikke være G-Power, hvis ikke en Stage 3-tuning var muligt.
Den helt dyre omgang løber op i rundt regnet 11.000 euro plus det løse. Men så får du også nyt udstødningssystem, større turboladere og en endnu hidsigere motorstyring i din X6 M, som efter den omgang yder 800 hestekræfter.
De 950 newtonmeter rør man ikke ved. Formentlig for at skåne gearkassen. Den har du heller ikke lyst til at skifte, når du i forvejen skal betale ekstra for at få fjernet BMW’s barnepige af en tophastigheds-begrænser på 250 km/t.
De 23″ hjul er heller ikke gratis. Og så skal du som altid levere bilen selv!