Du har nok hørt rygterne om, at AMG fjerner cylindre fra deres fremtidige biler. Og nu er det altså officielt, at C63 kun får fire cylindre. Til gengæld kommer der en elmotor med i legen.
Det er egentlig til at græde over. I hvert fald hvis du er fan af heavy metal-lyden i den nuværende C63 med V8 og turboladere. Det umiskendelige brøl fra en AMG er dog snart fortid.
Nu har AMG nemlig bekræftet rygterne om, at halvdelen af cylindrene fjernes i den fremtidige C63. Hvis den altså stadig kommer til at hedde sådan. Det finder vi ud af senere på året. Så nu er der kun fire cylindre tilbage at lytte til. Snøft.
Men hvis vi nu SKAL være positive, så kommer modellen uden tvivl ikke til at blive kedelige at køre i – altså hvis vi ser bort fra den manglende V8-lyd. En elmotor kommer nemlig for første gang ned i en C63 for at hjælpe med noget power. Det skulle give over 600 hk i alt mod 510 hk i dag. Det lyder til gengæld ikke så dumt.
Det nye ‘E Performance’ system, som det kaldes, står for 200 af hestekræfterne i bilen. Så kan du selv regne ud, hvor meget den lille toliters motor får af power. Det er samme maskine som i de nuværende A45-modeller. Det er i sig selv ret specielt, at en C63 AMG får samme maskine som en A-klasse. Mon kunderne synes, det er fedt?
Hvad der er noget sjovere at læse hos AMG, er det faktum, at ‘E Performance’ også kommer til at ligge i AMG GT 73 4-door. Her er det dog stadig en stor maskine på fire liter med twinturbo, der styrer løjerne med elmotoren som ekstra pift. Det giver over 800 heste. Fedt!