Mansory har gjort det igen – skabt en frådende Ferrari ud af noget i forvejen ret potent materiale.
Hvis Mansory ingen klokker ringer, har du boet under en meget tung sten de sidste mange år. For der findes vel næppe den performance-vogn, den tyske tuner ikke har pillet ved.
Og nu kan de føje en Ferrari F8 Tributo til porteføljen. Eller som den retteligt hedder i Mansorys rækker, F8XX. En kærlig hilsen til Ferraris eget specialprogram, der har givet biler som FXX-K og 599XX.
F8XX er lakeret Catania Green og står på en lidt særpræget hjulmontering. Foran måler fælgene 21″, mens bagskærmene sluger hele 22″. Men det er ikke alt. Langt fra faktisk.
LÆS OGSÅ: Åh nej: GT-R bryder i brand til biltræf
Mansory har nemlig udstyret Ferrari’en med redesignet front- og bagparti. Selvfølgelig i kulfiber. Apropos kulfiber så er det til overflod brugt her. Alt fra spejle til de små canards på fronten er nemlig lavet af det fjerlette materiale.
Indvendig er der slået en ko eller hundrede ihjel. Et sted der imellem i hvert fald. For se lige alt det beige læder (…og kulfiber).
Men det er under hjelmen, altså lige bag chaufføren, at det bliver rigtig sjovt. For her ligger den 3,9-liters biturbo-V8’er og hygger sig. Nu med svimlende 880 hestekræfter og 980 newtonmeter. Signifikant mere end de i forvejen imponerende 720 hypper og 770 Nm bilen leveres med fra fabrikken i Maranello.
Det gør, at bilen spurter fra 0-100 km/t på 2,6 sekunder, og den taber ikke pusten før 354 km/t. Pris? La’ være at spørge..