Endnu er intet bekrรฆftet, men Volkswagen menes at fortรฆlle om beslutningen i begyndelsen af nรฆste uge.
Opdatering 5. juli kl. 17:50:
Det ligger nu fast, at kroatiske Rimac overtager stรธrstedelen af Bugatti. I et nyt selskab kaldet Rimac Group vil kroaterne sidde pรฅ 55 procent, mens Porsche har 24 procent af selskabet.
Fordelingen i det nye selskab ser ud som pรฅ billedet herunder.
Den oprindelige artikel:
Volkswagen har allerede fortalt, at โman meget snart vil tage stilling til Bugattiโ. Og den stillingtagen mener Carbuzz, er, at kontrollen med bilfabrikken i Molsheim overgรฅr til et partnerskab mellem Porsche og Rimac.
Til gengรฆld for den handel skal Volkswagen have โen stรธrre andel i Rimacโ, forlyder det. Helt konkret forventes det, at VAG-gruppen meddeler omverden sin beslutning den 6. juli. Altsรฅ pรฅ tirsdag.
Bliver det, som flere internationale medier forventer, gรฅr Bugatti en elektrisk fremtid i mรธde. Heraf skal Rimac levere stรธrstedelen af komponenterne til det, der formentlig bliver en hidsig batteripakke.
Rimac burde da ogsรฅ vide, hvad de har gang i. Udover deres egne projekter som den kommende superbil Nevera leverer kroaterne nemlig ogsรฅ elektriske lรธsninger til kunder som Aston Martin, Jaguar og Pininfarina.
Det forventes, at Rimac fรฅr den stรธrste ejerandel i Bugatti. Nemlig 55 procent. Det hele kan dog fรธrst endeligt bekrรฆftes med VAG-gruppens udmeldning i nรฆste uge.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: