MH5 800 har – selvfølgelig – også 1.050 Nm.
Det er ikke mere end tre år siden, at den tysker tuner Manhart sendte en heftig M5’er på gaden. Dengang hed den MH5 700, nu er den ‘bare’ blevet vildere.
Meget vildere.
Det seneste skud på stammen har 115 hestekræfter mere. Altså i en bil som i forvejen moser derudaf med 635 hestekræfter. Yep, Manharts seneste kreation bygger nemlig på den kraftigste fabriks-BMW til dato, M5 CS.
For at nå dertil har Manhart dog skiftet godt og grundigt ud i delene under hjelmen. Eksempelvis er indsugningen helt ny og lavet kun i kulfiber. De dobbelte turboer har også fået en ordentlig overhaling i lighed med udstødningssystemet.
LÆS OGSÅ: Fuld bilist knaldet for vanvidskørsel – nu er han udvist.
Når det samles med en ny motorstyringen, bliver M5’eren til et egentligt mordvåben. I dette tilfælde sænket ydereligere 30 millimeter hele vejen rundt. Dertil skal lægges de 21″ fælge med dyb konkav, som du selvfølgelig ikke kan undvære.
Aerodynamikken har også fået et ordentlig hak opad med alt fra spoiler til diffuser i kulfiber. Ja, og spejlkapperne for den sags skyld.
Skal det være ekstra ekstravagant, kan en stjernebeklædt himmel bestilles med. Præcis ligesom i en Rolls Royce.
Pris? Manhart begynder ombygningen fra 46.000 euro. Godt 350.000 danske kroner. Og det er bare for delene alene. Bilen skal du selv levere. En M5 CS i sig selv koster fra 180.000 euro.