W12-motoren er ikke død, selvom Bentley nu indskrænker dens leveområder. Fremover skal du gå efter en Continental GT Speed.
Okay, det her er til dem, som har et par millioner kroner til en Bentley Continental GT. For venner, I skal have en Continental GT Speed fra nu af. I hvert fald hvis I vil have glæde af W12-motoren.
Nu kan vi selvfølgelig ikke afvise, at Bentley Copehagen har en ‘almindelig’ Continental GT eller to med W12-motor holdende. Men de gode folk får i hvert fald ikke flere. Fabrikken i England har nemlig besluttet, at W12’eren fremover kun skal ligge i GT Speed.
Og det er måske ikke noget helt dårligt træk. For i topmodellen får kunderne både torque-vectoring på bagakslen, medstyrende baghjul og aktive krængningsstabilisatorer. Og så selvfølgelig den enorme 6.000 kubik W12’er.
Kan du ‘nøjes’ med V8’eren, har den dobbelte turboer og slagvolumen på fire liter. Mere end rigeligt til de 550 hestekræfter, som en ottetrins dobbeltkoblingsgearkasse skal tage sig af.