Annonce:

Hvad er bremserens?

Hvis du roder bare den mindste smule med din egen bil, bliver dette farveløse middel hurtigt din bedste ven.

Faktisk er begrebet mere lige til, end man måske skulle tro. For bremserens er nemlig, præcist hvad det udgiver sig for at være. Altså et middel som er lavet til at rense din bils bremser. Selvom det faktisk også kan bruges til at rengøre mange andre af bilens dele.

Mange mekanikere og bilentusiaster kunne med rette kalde bremserens for en slags vidundermiddel. For det virker hurtigt, og det farveløse produkt, som oftest fås på sprayflaske, opløser olier, fedt og smøremidler. Også dem som synes allermest genstridige.

En rigtig god bremserens skader hverken plast eller maling, men går til gengæld ind og modvirker bremsestøj, når først det er påført. Bremserens kan i øvrigt sagtens bruges på både tromlebremser og skivebremser. Alligevel er bremserens ikke harmløst, og du skal være opmærksom på altid at bruge handsker, når du håndterer produktet. På den måde undgår din hud at komme i kontakt med de kemikalier, som en bremserens altid består af.

Du skal også undgå at spraye bremserens på varme dele. Produktet er nemlig stærkt brandbart. Brug eksempelvis aldrig bremserens på et ventildæksel, som er varmt efter en god og lang køretur. Vent i så fald hellere, til det er helt kølet af.

Hvad bruges bremserens så til?

Jo, som vi kort har været inde på, er formålet med produktet at gøre rent. Kort sagt. Ved at bruge bremserens fjerner du fedt, olier og endda tjære fra overflader, som har allerbedst af at være rene. Og fordi bremserens oftest købes på sprayflaske, kan det nemt sprayes ind på steder, hvor det ellers er svært at komme til.

Med bremse- og koblingsrenser PRESTO 315541 kan du netop det. Altså komme ind og gøre rent på selv de mest utænkelige steder rundt om i bilen. Men nu skrev vi jo, at bremserens kan bruge til og på meget andet end bare din bils bremser. Og den er faktisk god nok.

Har du eksempelvis et meget beskidt topstykke, som du er træt af blive mindet om, hver gang du har kølerhjelmen åben, vil en gang bremserens gøre underværker. Forskellen på en almindelig affedter og bremserens er nemlig, at bremserensen ikke efterfalder nogen spor i form af løbende restprodukt på den behandlede overflade.

Du slipper altså helt for at vaske af med vand og tørre af bagefter. Noget andet er, at bremserens også kan bruges og sprøjtes direkte på koblinger. Princippet er her det samme. Midlet går ind og fjerner aflejringer af fedt og andet skidt, som måtte sidde på koblingen. Du skal dog være opmærksom på, at en behandling med bremse/koblingsrens ikke nødvendigvis er nok. Det kan godt tage lidt tid at komme helt i bund. Især hvis du står med meget beskidte dele. Så er det bare at give det en omgang mere. Og godt med knofedt.

Heldigvis er bremserens meget nemt at bruge. Sprøjt på og lad virke. Og hvis det er nødvendigt, kan du tørre efter med en ren klud eller to.

Rene dele er bare bedst. Både for dig selv og din bil. God fornøjelse med bremserensen.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også