For en god ordens skyld må vi hellere indskyde, at det har vi bestemt heller ikke. Men nøj, hvor er BR20 fed!
Køberen er anonym, og hvor mange penge vedkommende, har givet Ferrari for at få gjort til virkelighed er en hemmelighed. Men faktum er, at den står her.
Og så tænker du måske, BR20? Hvad er det nu for noget. Godt spørgsmål. Vi kan sagtens forstå, du spørger. For bilen er faktisk baseret på en Ferrari, du slet ikke kan få længere. Nemlig den firesæders GTC4 Lusso.
LÆS OGSÅ: Urørt og knaldrød Supra solgt for uhørt højt beløb
Det betyder til gengæld, at BR20 har 6,3-liters V12-motor med 690 hestekræfter og firehjulstræk. Ferrari fortæller dog ikke, om kunden har ønsket sig ændringer under hjelmen.
Til gengæld vil italianerne gerne fortælle, at BR20 er 70 millimeter længere end Lusso’en, som med sine 5 meter fra snude til haleparti bestemt ikke er nogen kort bypotte.
Linjer fra fortiden
Inspirationen til BR20 har Ferrari og den anonyme køber i fællesskab hentet i italianernes modelprogram fra 1960’erne. Kigger du efter, vil du kunne se ligheder med 410 Superamerica og 500 Superfast, som var i Ferrari-modeller sent i 50’erne og op gennem det næste årti.
I kabinen er der ikke meget af ‘den praktiske’ Ferrari tilbage. Bagsæderne er i hvert fald fjernet.
Hvor meget, køberen har betalt for herligheden, forbliver som sagt en hemmelighed. Men en almindelig GTC4 Lusso kostede fra ny minium 270.000 euro. Altså uden dansk afgift.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af BR20