Han har ejet et eksemplar af hver E30-model, BMW nogensinde har produceret. Den ekstremt gennemførte M3 er kronen på værket i Adams 3’er-samling.
Billeder: MW Media / Mitch Wiesinger
Adam er, hvad man vist godt kan kalde en bilentusiast. Tyg lige på disse tal engang: Manden har – selvom han endnu ikke er fyldt 40 – ejet intet mindre end 48 biler. En god del er dem er BMW’er i 3-Serien.
48 biler! Hvis vi forudsætter, at Adam fik kørekort som 16-årig, som man kan få det i Canada, hvor han kommer fra, er det mere end to biler – om året!
Bimmeren her blev bygget til SEMA Show i 2017.
Hvorfor lige en E30 M3?
Bilen var, hvad jeg manglede for at færdiggøre min “samling” af 3-Serien. Indtil jeg købte M3’eren, havde jeg ejet alle andre E30’ere.
Hvordan fandt du bilen?
Den har faktisk altid kørt rundt i lokalområdet. Jeg kan huske, at den lokale BMW-forhandler i sin købte bilen til sin søn. Sønnen solgte bilen nogle år senere. Men der skulle endnu flere år, før jeg igen stødte på bilen. Da var den ejet af en mand, som lige var flyttet fra Portugal til Canada. Jeg holdt kontakten med ham i to år, før jeg selv købte bilen.
Hvor meget har du selv lavet på bilen?
Bilen blev fuldstændig skilt ad og bygget om, så den kunne stå på SEMA Show i 2017. Jeg gjorde arbejdet selv – heldigvis med hjælp fra et par gode venner som arbejder i bilbranchen.
Fortæl lidt om stilen – hvorfor har bilen lige det look?
Jeg var klart nået til et punkt, hvor jeg havde det sådan lidt: det her er den sidste E30’er, jeg bygger om. Så bilen er egentlig et tilbageblik på den første E30, jeg byggede op. Hjulenes farve og lakken er nemlig det samme, som på den første E30 jeg byggede om.
Jeg ville ikke have de typiske BBS-hjul, som så mange E30’ere kører rundt med. Og jeg har bare altid være vild med de Alpina-hjul til modellen. Hjulene skiller virkelig bilen ud fra mængden.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre