Om du er mest til den ene eller anden er ligegyldig. For G-Power har begge dele. Spørgsmålet er bare skal det være M eller AMG-power?
Den tyske tuner G-Power spilder bestemt ikke tiden. Senest har man præsenteret ikke bare én men hele to biler med op til 800 hestekræfter. Og det er tilmed to meget forskellige biler.
Den ene kalderen tuneren GX5M, og den er baseret på F95-generationen af BMW X5 M Competition, mens den anden lystrer navnet GP 63. Og så har du nok allerede gættet, at det drejer sig om en Mercedes G-Klasse som toptrimmet AMG-variant.
Med lad os lige se på, hvad G-Power har gjort ved bileren. Inden vi dog kommer så langt, skal vi minde om, at den bayerske crossover-SUV yder 625 hestekræfter ab fabrik, mens VIP-skuret fra Stuttgart er lidt bagefter med sine 585 hestekræfter.
Og så kan man jo ikke tillade sig at sige, at nogle af bilerne ligefrem er sløve i optrækket. Men… som det så ofte er, så vil mere have mere.
Her er dine muligheder
Stage 1 er ren software. Og det betyder, at ydelsen i begge biler hæves til 700 hestekræfter. BMW’en må dog ‘nøjes’ med 850 Nm, mens Mercedes’en moser derudaf med 950 Nm.
Stage 2 byder på nye downpipes og valgfriheden i et udstødningssystem med aktive spjælde i. Bare så dine naboer ikke hader dig klokken lort om morgnen. Til gengæld når ydelsen op på 750 hk og 900 Nm i BMW’en, mens G-Klassens gearkasse nu skal modficeres for at holde til svimlende 1.000 Nm.
Endelig er der Stage 3 – altså til dem der hader at gå på kompromis. I begge biler det til 800 hestekræfter. BMW kører med 950 Nm, mens Merceren tager tronen med 1.050 Nm.
Prisen? Ja, den er straks værre. Faktisk tør vi slet ikke spørge.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilerne