En motor (og en bil) med legendestatus mod en klassens nye dreng.. sidstnævnte kører endda kun på strøm. Men er der overhovedet noget at gøre?
Få masseproducerede motorer er lige så tuner-taknemmelige som 2JZ-motoren. En motor, der i sig selv gav Toyota Supra Mk.IV til den legendestaus, bilen har i dag. Men selv om der nærmest legende let kan skrues uhyggeligt meget effekt ud af det ældre japaner-jern, er der så over noget at stille op mod en elbil?
Lad os sige en Tesla Model S Plaid?
Ejeren af Supra’eren i denne video, som du kan se længere nede i artiklen, har udstyret bilen med sekventiel gearkasse. Altså fordi den skal kunne de tæsk som den 1.500-hestes stærke 2JZ byder bilen.
Efter en distance på 804 meter – eller half mile som vores engelsk/amerikanske åndsfæller vil sige – går bilen 336 km/t. Men er det overhovedet nok til at hale ind på en Model S Plaid? En sleeper i elbilsformat.
Den yder 1.034 hestekræfter – altså direkte fra fabrikken. Vi skal op i noget Rimac Nevera, før vi finder noget der kan hamle op med de tal.
Så har Supra’en overhovedet en chance?