Det kan man da kalde genbrug.
Ja, litium-ion-batterier er kun blevet billigere med årene. Men det ændrer ikke på, at elbiler er absolut intet værd, hvis og når batteripakken står af. Ifølge tal, som eksempelvis De Danske Bilimportører henviser til, skal man regne med, at batteripakken i en elbil holder et sted mellem fem og 10 år.
Man kan vælge at få dem udskiftet, hvilket de færreste på nuværende tidspunkt tør give sig i kast med. Og så er bilen altså så godt som ubrugelig.
Altså med mindre der kan lægges et andet drivmiddel i elbilen. Og det kan der. Rich Rebuilds står bag verdens første Tesla Model S med V8-motor, og lige om lidt vil de køre også kunne køre rundt i verdens første dieseldrevene Tesla Model 3.
Indrømmet, selve bilen er noget basket. Men pladearbejdet er ifølge Rich Rebuilds ikke noget problem. Det er den for den sags skyld heller ikke, at der ikke er plads til den 3,9-liters Cummins firecylindrede dieselmotor.
For det bliver der. Altså plads.