Mens japanerne forsat arbejder pรฅ en bil med baghjulstrรฆk og et bredt udvalg af rรฆkkeseksere, kรธre nogen allerede rundt i sรฅdan en Mazda6. Nรฆsten da.
Som du sikkert ved, fรฅr den nรฆste Mazda6 bรฅde baghjulstrรฆk og et bredt udvalgt af sekscylindrede rรฆkkemotorer. Men mens det stadig er noget, som folkene hos Mazda arbejder pรฅ, sรฅ kรธrer nogen i Kina allerede rundt i sรฅdan en bil. Ovenikรธbet har bilen yderligere to cylindre.
Det, du ser her, er en ganske almindelig Mazda6 fra 2016. Eller det ser sรฅdan ud i hvert fald. Men for at afslรธre at det ikke helt forholder sig sรฅdan, er du nรธdt til at kigge ned i motorrummet. Her ligger en suge-motor med otte cylindre i V-fom fra en Lexus LS 430 og arbejder. Den har 294 hestekrรฆfter og 434 hestekrรฆfter.
I dag er det ikke voldsomt imponerende. Men til gengรฆld trรฆkker den pรฅ baghjulene, og det koster nok lidt i dรฆk pรฅ et รฅr. Nu gรฆtter vi selvfรธlgelig bare.
Omvendt ligger det fast, at bilen ikke har meget med en Mazda6 at gรธre lรฆngere. Udover motoren er selve underrammen hentet fra en Toyota Crown. Mens bรฅde kรธle- og udstรธdningssystem er nyt. Sagt pรฅ en anden mรฅde โ den vil vรฆre et mareridt at fรฅ godkendt i EU.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billeder og video af bilen
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk