Den store X7 har ikke noget M-emblem. Men så er det jo godt, at der findes typer som Manhart.
Komfort har BMW X7 rigeligt af. Men den store tysker mangler i den grad et M-emblem. Tunerne fra Manhart har muligvis en løsning på det problem. De kalder den MHX7 650. Og det er ikke bare en X7 M50i med lidt guldbelagte stafferinger. Ydelsen i den 4,4-liters twin-turbo V8-motor er nemlig vokset fra 530 hk og 750 Nm til 650 hestekræfter og solide 920 Nm.
Tuneren forklarer effektforøgelse med, at man har kunnet fjerne nogle filtre, udskifte hele udstødningssystemet og få mere ud af motorstyringen. Men det er umiskendeligt en Manhart. Bilen er sort i sin grundfarve krydret med guldstafferinger på det meste af karossen. Ja, og så en pokkers masse på kulfiber på alt fra spejle til splitter og diffuser.
Fælgene er nogle ordentlige ruller på 23″, og dem er der faktisk fint plads til, selvom tuneren har skåret 25 millimeter af frihøjden. Prisen? Den skal strikkes sammen ud fra hver enkelt kundes ønsker. Med andre ord ‘ring for pris’.