Der skal laves 10 eksemplarer af Bugatti Centodieci. Den første bil er holdt i helt særlig blå farve.
Hver bil får 16 cylindre, 1.600 hestekræfter og et prisskilt på minium 60.000.000 millioner kr. Og selvom det lyder af meget, er det faktisk slet ikke nok til at gøre Centodieci-modellen til verdens dyreste bil. Det er heller ikke nok til, at bilen er den dyreste Bugatti nogensinde.
Den sidstnævnte ære tilfalder 1 af 1-bilen La Voiture Noire, som fodboldstjernen Cristiano Ronaldo menes at have givet 82 millioner kr. for.
Nå, det er jo egentlig den første Centodieci, det her skal handle om. For den er Bugatti-blå. Men ikke bare det. Bilen står i samme blå nuance som 90’er-ikonet Bugatti EB 110 blev lanceret i. Den bil blev bygget i 139 eksemplarer mellem 1991 og 1995, hvor fabrikanten – der dengang var på italienske Romano Artiolis hænder blev bygget.
Apropos Romano Artioli så fik hans barnebarn, Elisa Artioli, tidligere i år fingerne i den sidste Lotus Elise nogensinde. En bil hun lagde navn til, da hun var bare to år gammel.
Den første Centodieci er helt specfikt lakeret i Fabricca Blu, ligesom fælgene er malet i den matchende ‘EB 110 Sport Sliver’. Alt sammen så den nye bil så som et match til ejerens EB 110. For selvfølgelig har den første Centodieci-ejer i verden også sådan en.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen