1. Nissan Pao
Forfaderen til det vi i dag kender som Micra-modellen var der ingen, der kunne spå en fremtid som driftvåben, da Nissan i 1967 præsenterede Pao. Indrømmet, der er ikke meget tilbage af den oprindelige hatchback udover selve karossen. Indenunder er det for det meste Silvia-teknik, som driver den lille japaner frem og tvinger den ud svingene.
2. Toyota Yaris
Ejeren ville have en driftbil, ingen andre havde. Hvad gør man så, når alle de oplagte muligheder allerede er flået ned fra hylderne? Ligger en Silvia-motor i en Toyota Yaris. Det har du med garanti ikke set før.
3. Mercedes W123
Greenpeace er nok ikke driftsportens allestørste fan i forvejen, så det er lidt en stikpille til de frelste miljø-gøglere at bruge en gammel 3-liters 600-hestes diesel-mercer som driftbil. Bilen blev godt nok erstattet af en W203 i 2012, der er endnu mere vanvittigt skruet sammen, men det gør nok ikke nogen forskel for vores grønne venner. Til gengæld er vi kæmpefans af den gamle Mercedes og den ultrasorte dieselrøg.
4. Toyota Celica.
Ejeren, Kawashima-san, byggede oprindelig en hjernedød, gul Celica T23 med den vildeste cambervinkel udelukkende til driftbanerne i Japan. Uheldigvis satte han den i et hegn, hvilket blev enden på dette monsters liv. At bilen var ødelagt, gik dog ikke Kawashima-san særlig meget på. I stedet byggede han den sølvgrå T23’er, du kan se i klippet ovenover, med endnu vildere cambervinkel og udtalte ” Jeg bruger den både på vej til arbejde og ude på banen.
5. Ferrari 360.
Med sin centermotor og flappy-paddel gearkasse er en Ferrari 350 ikke lige fem det oplagte valg af en driftbil. Ikke desto mindre er den frygtindgydende på en driftbane, hvis den bygges rigtigt.
6. Mazda MX-5 Radbull
En Mad Mike-kreation, der virkelig kan æde sving og dæk. Her et uforglemmeligt klip fra Auto Show 2017
Køb din billet til Auto Show 2018 allerede nu – klik her